Harri Sailas jatkaa Telan hallituksen puheenjohtajana

12.05.2014

Työeläkevakuuttajat Telan hallituksen puheenjohtajaksi valittiin tänään toimitusjohtaja Harri Sailas Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta. Valinnan teki yhdistyksen vuosikokous. Sailas jatkaa puheenjohtajana seitsemättä vuotta.

Vuosikokouksessa valittiin myös hallituksen varapuheenjohtajat sekä hallituksen jäsenet erovuorossa olleiden tilalle. Lisäksi hallitukseen valittiin yksi uusi jäsen.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Risto Murto Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Varmasta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi vt. toimitusjohtaja Pekka Alanen Kevasta. Alanen toimii varapuheenjohtajana siihen saakka, kunnes Kevalle valittava uusi toimitusjohtaja aloittaa virassaan. Uusi toimitusjohtaja siirtyy tällöin Alasen tilalle myös Telan hallitukseen.

Kolmantena varapuheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Harri Lemmetti Yleisradion eläkesäätiöstä.

Hallituksen kokoonpanossa tapahtui vain yksi henkilömuutos, kun toimitusjohtaja Stefan Björkman Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Eterasta valittiin hallituksen jäseneksi eläkkeelle jäävän Hannu Tarkkosen tilalle.

Telan hallitukseen kuuluvat edellä mainittujen henkilöiden lisäksi toimitusjohtaja Lasse Heiniö (Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo), toimitusjohtaja Päivi Huotari (Maatalousyrittäjien eläkelaitos), kirkkoneuvos Leena Rantanen (Kirkon keskusrahasto/Kirkkohallitus), toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman (Eläkevakuutusyhtiö Veritas), toimitusjohtaja Pasi Strömberg (Eläkekassa Verso) sekä toimitusjohtaja Kari Välimäki (Merimieseläkekassa).

Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes, puh. 010 680 6710