Harri Sailas jatkaa Telan hallituksen puheenjohtajana

22.05.2013

Työeläkevakuuttajat Telan hallituksen puheenjohtajaksi valittiin tänään yhdistyksen vuosikokouksessa toimitusjohtaja Harri Sailas Keskinäisestä Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta. Hän jatkaa Telan puheenjohtajana kuudetta vuotta.

Vuosikokouksessa valittiin seuraavalle vuodelle myös varapuheenjohtajat ja hallituksen jäsenet erovuorossa olleiden tilalle. Varapuheenjohtajina jatkavat samat jäsenet kuin viime kaudella. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Matti Vuoria Keskinäisestä työeläkevakuutusyhtiö Varmasta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi toimitusjohtaja Merja Ailus Kevasta. Kolmantena varapuheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Harri Lemmetti Yleisradion eläkesäätiöstä.

Hallitus jatkaa entisellä kokoonpanolla. Hallitukseen kuuluvat edellä mainittujen lisäksi toimitusjohtaja Lasse Heiniö (Keskinäinen Vakuutusyhtiö Eläke-Fennia), toimitusjohtaja Satu Huber (LähiTapiola Eläkeyhtiö), toimitusjohtaja Päivi Huotari (Maatalousyrittäjien eläkelaitos), kirkkoneuvos Leena Rantanen (Kirkon keskusrahasto/Kirkkohallitus), toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman (Eläkevakuutusyhtiö Veritas), toimitusjohtaja Pasi Strömberg (Eläkesäätiöyhdistys), toimitusjohtaja Hannu Tarkkonen (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera) sekä toimitusjohtaja Kari Välimäki (Merimieseläkekassa).

Vuosikokouksessa vahvistettiin hallituksen jäsenten uudeksi lukumääräksi 12 jäsentä. Valtiokonttorin jäsenyyden edellytykset päättyivät tämän vuoden alussa, kun kaikki valtion eläketurvaan liittyvät tehtävät siirtyivät Kevalle.

Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes, puh. 010 680 6710