Nimityksiä Telassa: Minna Lehmuskero johtajaksi

20.08.2015

Työeläkevakuuttajat Telan analyysitoimintojen johtajaksi on nimitetty 1.9.2015 alkaen filosofian maisteri Minna Lehmuskero (39). Lehmuskero on työskennellyt Telan matemaatikkona vuoden 2012 lopusta alkaen. Telaan hän siirtyi aikanaan Eläketurvakeskuksesta, jossa hän toimi matemaatikkona vuodesta 2001 lähtien.

Lehmuskero vastaa Telan analyysitoimintojen johtamisesta ja kehittämisestä sekä eläkejärjestelmän rahoitukseen liittyvistä kysymyksistä.

Nykyinen johtaja Reijo Vanne (61) puolestaan on nimitetty 1.9.2015 alkaen johtavaksi ekonomistiksi. Vanteen tehtävät keskittyvät jatkossa eläketalouteen kansantalouden ja julkisen talouden näkökulmasta.

Peter Halonen analyytikoksi ja Seija Lehtonen matemaatikoksi

Kauppatieteiden maisteri Peter Halonen (28) on nimitetty Telan analyytikoksi. Halonen työskentelee tällä hetkellä markkina-analyytikkona Suomen Pankissa.

Halosen tehtäviin Telassa kuuluvat työeläkealan sijoitustoiminnan tilastointi ja analysointi sekä rahoitusmarkkinoiden seuranta. Halonen aloittaa Telassa 24.8.2015.

Filosofian maisteri ja valtiotieteiden lisensiaatti Seija Lehtonen (49) on nimitetty Telan matemaatikoksi. Lehtonen siirtyi Telaan Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta, jossa hän työskenteli vakuutuslaskentapäällikkönä.

Lehtosen tehtäviin Telassa kuuluvat vastuu- ja vakavaraisuuslaskenta-asiat, vakuutusalan kansainvälisen sääntelyn seuranta sekä työeläkevakuuttajien tilinpäätösraportointi ja kustannusseuranta. Lehtonen aloitti Telassa 17.8.2015.

Analyysitoimintojen johtaja Minna Lehmuskero, puh 0400 864 991