Nimitys Telassa: Jari Sokka analyysitoimintojen johtajaksi

Filosofian maisteri, SHV-matemaatikko Jari Sokka (60) on nimitetty Työeläkevakuuttajat Telan uudeksi analyysitoimintojen johtajaksi ja Telan toimitusjohtajan varahenkilöksi.

Sokalla on pitkä työkokemus työeläke- ja henkivakuutusalalta sekä laaja-alainen osaaminen niin työeläkkeiden rahoitukseen kuin eläkevarojen sijoittamiseen liittyvissä kysymyksissä. Sokka on toiminut aiemmin muun muassa Keskinäisen Henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtajana (2012–2017) sekä Kevan matemaatikkona (1991–1995), päämatemaatikkona (1995–1998), suunnittelujohtajana (1998–2011) ja johtoryhmän jäsenenä (2000–2011).

Sokka on tällä hetkellä Suomen Kulttuurirahaston hallituksen puheenjohtaja ja Keskinäisen Vakuutusyhtiö Kalevan hallituksen jäsen.

Sokan tehtäviin Telassa kuuluvat työeläkkeiden rahoitukseen liittyvät kysymykset ja niihin liittyvä edunvalvonta sekä Telan analyysitoimintojen johtajana ja siihen kuuluvien asiantuntijoiden esimiehenä toimiminen. Sokka aloittaa tehtävässään 1.8.2021.

Toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes, puh 0400 414 303

Jari Sokka, puh 0400 703 620